Elida BiałystokMięśnie kapturowe

Mięśnie kapturowe

by
Mięśnie kapturowe
1 vote, 3.00 avg. rating (68% score)

miesnie-kapturowe-4Wzrasta w naszym kraju zainteresowanie różnymi sportami siłowymi, jednakże są to głównie trójbój siłowy oraz kulturystyka. W znacznym stopniu pomija się samo podnoszenie ciężarów, które jest ukierunkowane wyłącznie na rozwijanie tężyzny fizycznej, a takie aspekty, jak estetyczna sylwetka są jedynie skutkiem ubocznym ciężkiego treningu. W tym tekście przyjrzymy się nieco bliżej tej dyscyplinie treningu siłowego.
Kluczowym elementem tego ćwiczenia jest podniesienie przez zawodnika sztangi oraz wyciśnięcie jej nad głowę, aż do wyprostu w łokciach. Istnieją dwie techniki mające na celu wykonanie tego ruchu. Pierwsza z nich to rwanie i polega na uniesieniu sztangi z pomostu od razu nad głowę, a następnie przytrzymanie ciężaru. Zazwyczaj trzyma się go wówczas w dość szerokim uchwycie, który wynosi najczęściej blisko dwie szerokości barków sportowca. Druga technika natomiast nazywana jest podrzutem. W tym przypadku możemy podzielić ćwiczenie na dwie części. W pierwszej z nich występuje samo podrzucenie sztangi to poziomu klatki piersiowej i zablokowanie jej w tej pozycji. Następnie następuje wyciśnięcie ciężaru do góry, co angażuje mięśnie kapturowe.
Co roku odbywają się różne zawody w podnoszeniu ciężarów. Zawodnicy mają najczęściej prawo do trzech prób przy każdym ćwiczeniu.

Inne artykuły:

Back to Top