Kręgielnia Inowrocław cennikPływanie czy bieganie kalorie?

Pływanie czy bieganie kalorie?

by
Pływanie czy bieganie kalorie?
1 vote, 5.00 avg. rating (89% score)

Pływanie czy bieganie kalorie?

Pływanie czy bieganie?

Pływanie jest jedną z najbardziej zdrowych dyscyplin jakie można uprawiać. Oczywiście można się też delektować zwycięstwami polskich pływaków na olimpiadach i mistrzostwach, ale lepiej samemu wziąć się do roboty. Jeśli jeszcze nie potrafi się pływać, to czas najwyższy się nauczyć. Pływanie nie powinno być takie straszne nawet dla starszych osób, które chciałby spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Niestety nie można się tego nauczyć z książek. Po prostu trzeba przyjść na basen i zacząć się uczyć. Najlepiej i najbezpieczniej będzie skorzystać przez kilka początkowych razy z pomocy instruktora. Naprawdę więcej nie trzeba by nabyć podstawowe umiejętności. Potem trzeba już tylko ćwiczyć i cieszyć pływaniem. Warto podjąć to wyzwanie, bo pływanie jest znakomite dla zdrowia, doskonale kształtuje sylwetkę, usprawnia pracę układu kostnego i mięśniowego, poprawia także krążenie i działanie układu oddechowego. Z czasem także zwiększa odporność. Zatem… samo zdrowie, więc nie ma na co czekać, trzeba koniecznie zacząć ćwiczyć.

Niektóre sporty są tańsze, inne droższe. Czasami trzeba do nich specyficznego wyposażenia, innym razem stroju lub ochraniaczy. Bieganie należy jednak do stosunkowo tanich dyscyplin, oczywiście wówczas, gdy uprawia się je jedynie hobbystycznie. Wtedy potrzebujemy właściwie tylko jakiegoś dresu i dobrych butów. Te są naprawdę istotne, bo w nieodpowiednim obuwiu można sobie po prostu szybko zrobić krzywdę. Najlepiej więc w sklepie sportowym nabyć buty przeznaczone do biegania, a nie biegać w czymkolwiek. To powinno nam, a właściwie naszym stopom i stawom zagwarantować względne bezpeczeństwo. Jeśli już zaopatrzymy się we właściwe obuwie i strój, możemy zacząć biegać. Jednak pamiętać trzeba, by zaczynać z umiarem. W końcu nabawienie się zakwasów czy nawet urazów już na samym początku, może nas bardzo skutecznie zniechęcić do tego, by wybrać się pobiegać następnego dnia. Lepiej rozsądnie dawkować sobie przyjemność porannych biegów i stopniowo zwiększać, zarówno odległość, jak i trudność trasy.

Inne artykuły:

Back to Top